Lagu Yang Sama Tapi Berbeza. Macam Mana Tu?

“…Alhamdulillah so far tak pernah hire yang lain lagi if nak buat minus one sebab Longan Garage boleh follow apa yang Shiha nak. If Shiha tak berpuas hati certain part pun korang akan repair sampai Shiha puas hati. Rasa berbaloi nak bayar + customer pun puas hati. Tarikh siap so far very good. Seperti dijanjikan..Pendek kata tak perlu risau dengan Longan Studio kerana mereka sentiasa update sepanjang tempoh projek berjalan. So all the best tau… !” 

Anda Mencari Studio Rakaman Untuk Demo Pertama Anda ? Klik DISINI !

 

Anda pernah dengar Lagu Romancinta dari kumpulan MOJO dipersembahkan dengan genre Bossa ? Soalnya sekarang bukan ke lagu tu genre rock ? Tetapi kenapa genre Bossa pulak ? Tak percaya ? Boleh tengok video di bawah. ;p

https://www.youtube.com/watch?v=bvpfBdzc7sM

Ok. Disinilah terletaknya kreativiti penyanyi untuk menyampaikan lagu tersebut mengikut kepada kelebihan dan kemampuan si penyanyi. Dalam muzik, kita tiada had untuk mencipta benda-benda yang lain dari yang lain. Tiada istilah keterbatasan dalam berkarya. Kita diberi kebebasan untuk mencorak apa bentuk lagu pun. Inilah yang dipanggil “Art”. Dalam video yang Admin kongsikan tadi, Penyanyi membawa lagu tersebut dengan cara tersendiri. Itulah maksud “Lagu sama, tapi lain”. Penyanyi tak mampu nak jerit tinggi seperti penyanyi asal lagu ni, tetapi penyanyi ni bawa style sendiri dan ubah genre dari rock ke bossa. Tapi walau macam mana pun, ia tetap ada disiplinnya.

 

Dapatkan Rakaman DEMO Dengan Harga Serendah RM600 Sahaja ! Klik DISINI !

 

Dalam nak bawa sesuatu lagu dengan kelainan, perlukan penelitian dan kajian. Kita harus lihat dari aspek penerimaan orang yang mendengar juga. Susah juga kalau kita ubah sampai pendengar tak faham apa yang cuba hendak disampaikan. Nanti jadi syok sendiri. hehe.

Jadi, pilihan anda untuk menyampaikan sesebuah lagu tu dalam bentuk apa sekalipun. Yang penting, pendengar terhibur dan tertarik apa yang kita cuba sampaikan.

Kalau anda ada video-video “Lagu sama tapi berbeza”, boleh kongsikan pada kami juga.

Sekiranya posting ini bermanfaat. Kongsikan ya pada rakan-rakan lain !

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *